صفحه اصلی

23 اردیبهشت 1403

شرح وظایف

شرح مختصر از فعالیت واحد :

۱- مطالعه و اجرای دقیق بخشنامه ها- دستورالعمل های مربوط به درآمد و دریافت تعرفه های قانونی و همچنین قراردادهای منعقده با سازمانهای بیمه گر طرف قرارداد و هماهنگی لازم در این خصوص با سایر واحدها
۲- تحویل و جمع آوری روزانه کلیه اسناد و مدارک و نسخ و صورتحساب بیمه ای بیاران سرپایی و بستری از سایر واحدهای بیمارستان و تفکیک بر اساس نوع بیمه.
۳- کارشناسی کلیه اسناد و مدارک بیمه ای سرپایی و بستری در خصوص رعایت کلیه موارد درخواستی از طرف سازمانهای بیمه گر از جمله امضا و مهرهای لازم و کنترل روزانه اسناد بیمه ای با لیست کامپیوتری و در صورت ناقص بودن مدارک بیمه ای ارجاع به واحد مربوطه جهت اصلاح و پیگیری لازم .
۴-تهیه و تنظیم لیست نهایی ماهیانه به تفکیک نوع سازمان بیمه گر و نوع خدمات انجام شده و مرتب نمودن برگ بیمه ها و پرونده های بستری بر اساس لیست تنظیمی و همکاری و هماهنگی لازم با کارشناسان بیمه مقیم بیمارستان در خصوص تحویل به موقع اسناد ماهیانه در موعد مقرر که پانزدهم ماه بعد میباشد.
۵-پیگیری وصول مطالبات بیمارستان از سازمانهای طرف قرارداد و تهیه صورتهای مالی و مقایسه ای صورتحسابهای ارسالی و دریافتی جهت مشخص نمودن مواردی که مشمول تعدیلات گردیده اند و گزارش به مدیریت بیمارستان.
۶-ثبت کلیه امور مربوط به درآمد در دفاتر مربوطه و تهیه صورتحسابهای ماهیانه درآمد از جمله صورت وضعیت درآمد بیمه ای جهت ارسال به ذیحسابی دانشگاه و کمیته هزینه درامد
۷-تحویل و نگهداری اسناد ضمانتی بیماران و همکاری لازم در خصوص پیگیری پرونده هایی که ترخیص گردیده ولی تسویه نشده است .
۸-همکاری با مدیریت بیمارستان در جهت ارائه آمار و اطلاعات مربوط به درآمد بیمارستان و انجام مکاتبات لازم.