· تعیین اهداف آموزشی ( کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت ).
· تعیین نیازهای آموزشی (رده های مختلف کارکنان ) و تحلیل و اولویت بندی آنها.
· تدوین برنامه های آموزشی مستمر و مدون و غیر مدون جهت رفع نیازهای آموزشی.
· اجرای برنامه های آموزشی با همکاری و مشارکت سایر گروه ها.
· پیشنهاد تهیه کتب، مجلات، جزوات و وسایل کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان.
· تشکیل کمیته آموزشی، پژوهشی پرستاری.
· هماهنگی، همکاری و مشارکت جهت تشکیل و شرکت کارکنان در کلاس های آموزش مداوم برابر برنامه جامع آموزشی واحد ذیربط.
· همکاری و مشارکت در نظارت و کنترل واحدها جهت نیازسنجی آموزشی.
· همکاری و هماهنگی با سوپروایزر بالینی و کنترل عفونت، سرپرستاران در امر آموزش و ارتقاء آن.
· ارائه تازه ها و نتایج تحقیقات جدید ( به شکل کنفرانس، جزوه / پمفلت و …).
· همکاری و مشارکت در انجام طرح های پژوهشی.
· هدایت و آموزش کارکنان در راستای ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه خدمات، ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه آموزش به مددجو.
· هدایت و آموزش کارکنان در اجرای برنامه های آموزشی واحدهای ذیربط.
· هدایت و آموزش در جهت تهیه جزوات، پوسترها، فیلم ها و پمفلت های آموزشی جهت کارکنان .
· ثبت و گزارش کلیه فعالیت های آموزشی و نتایج حاصله به مدیر خدمات پرستاری.
· کنترل و نظارت بر آموزش های انجام شده در واحدهای ذیربط با استفاده از ابزار مناسب.
· کنترل و نظارت بر انجام فعالیت های آموزشی در واحدها.
· کنترل و نظارت بر شرکت فعال پرسنل در برنامه های آموزشی براساس سرانه آموزش .
· شرکت در کلیه جلسات آموزشی مرتبط با پرستاری.
· نظارت بر اجرای آموزشها و ارزیابی میزان رضایتمندی کارکنان از آموزشهای اجرا شده.
· اندازه گیری اثر بخشی آموزش ها در سطوح اول و دوم وسوم ( سطح اول ارزیابی نتایج آزمون ها و سطح دوم اثر بخشی آموزش بر اصلاح فرایند ها و شاخصهای مرتبط و سطح سوم بررسی میزان ایجاد تغییر رفتار و ارتقا مهارت ).
· آموزش توجیهی بدو ورود کلیه کارکنان و نظارت بر ادامه آن در بخش های مختلف.
· پیگیری و تهیه نیازهای پشتیبانی کلاس های آموزشی ( محیط، کتاب، مانکن ، تجهیزات، پذیرایی و … ) .
· تدوین تقویم آموزشی.
· انجام سایر اموری که در حدود وظایف و مسئولیت های تعیین شده از طرف مافوق ارجاع گردد.